خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جلالی:

ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول خرید گندم وجود دارد/عملکرد جهاد کشاورزی در تولید گندم موفقیت آمیز بوده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه در زمینه تولید موفق بوده‌اند اما در حوزه برنامه ریزی‌ها می‌توانستیم شاهد عملکرد بهتری باشیم.

محمد جلالی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد وزارت جهادکشاورزی در زمینه خرید تضمینی گندم طی سال های اخیر، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نباید مسئولیت و پاسخگوی موضوعات خرید تضمینی گندم را برعهده داشته باشد، اصولا باید این وزارتخانه با فراغ بال در حوزه تولید فعالیت کند اما بخشی از خرید تضمینی گندم در حال حاضر مسئولیت قانونی وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واگذاری تمامی مسئولیت‌ها به یک وزارتخانه متاسفانه باعث می‌شود کوتاهی‌ها و عدم انجام مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه خرید، حمل و نقل، نگهداری و پرداخت مطالبات گندمکاران نهادهای مختلف نقش دارند، عنوان کرد: متاسفانه در زمینه خرید تضمینی گندم شاهد برهم ریختگی و ناهماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط هستیم و این موضوع باعث شده پاسخگو نباشند و آن را برعهده دیگران بیاندازند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه در زمینه تولید موفق بوده‌اند اما در حوزه برنامه ریزی‌ها می‌توانستیم شاهد عملکرد بهتری باشیم، گفت: در حوزه پرداخت مطالبات گندمکاران به دلیل عدم هماهنگی و برنامه ریزی مناسب عملکرد نه تنها وزارت جهاد کشاورزی بلکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت متوسط است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قوانین بودجه سنواتی باید روش‌های دیگری نیز برای پرداخت مطالبات گندم پیش بینی کنیم تا دچار مشکل نشویم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381751
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار